

Veblen 효과는 돈 이야기의 세계에서 어떤 것이 엄청나게 비싸지면 모두가 그것을 더 원하게 되는 것을 설명하는 멋진 용어입니다. 그의 저서 “The Theory of the Leisure Class”에서 처음 언급한 Thorstein Veblen이라는 똑똑한 사람의 이름을 따서 명명되었습니다.
이 경향은 부자들의 물건과 같은 멋진 바지에 특히 해당됩니다. 어떤 것이 너무 비싸면 사람들은 “오, 그게 훨씬 낫다는 뜻이겠지”라고 생각하고 그것을 원할 가능성이 더 큽니다. 또한 자신의 사회적 지위를 과시하는 방법이라고 느낄 수도 있습니다. 어떤 경우에는 가격이 급등할 때 무언가에 대한 수요가 올라갈 수도 있는데, 이는 꽤 터무니없는 일입니다.
멋진 물건만을 위한 것도 아닙니다. 이러한 추세는 의류, 보석, 자동차와 같은 모든 종류의 시장에서 발생할 수 있습니다. 예를 들어, 일부 슈퍼 팬시 브랜드는 특정 품목을 많이 만들지 않을 수 있으므로 사람들은 그것을 손에 넣으려고 노력하고 막대한 추가 현금을 지불할 의향이 있습니다.
하지만 잘 들어보세요. Veblen 효과가 모든 제품과 시장에 항상 적용되는 것은 아닙니다. 때로는 가격을 올리는 것이 실제로 사람들을 꺼릴 수 있습니다. 특히 그들이 너무 비싸다고 생각하거나 더 저렴한 옵션이 있는 경우 더욱 그렇습니다.
대체로 이 Veblen 효과는 소비자가 어떻게 생각하고 행동하는지 파악하는 데 매우 중요합니다. 특히 멋진 슈만시 상품에 관해서는 더욱 그렇습니다. 기업이 돈을 벌고 싶다면 고객에게 실제로 이야기하는 방식으로 물건을 마케팅하고 가격을 책정하는 방법을 알아야 합니다.


The Veblen effect is a fancy term in the world of money-talk that explains how when something gets hella expensive, everyone wants it even more. It’s named after some smarty-pants named Thorstein Veblen, who first talked about it in his book “The Theory of the Leisure Class.”
This trend is especially true for fancy-pants things like rich people’s stuff. When something’s way too pricey, people think “Ooh, that must mean it’s way better,” and they’re more likely to want it. They might also feel like it’s a way to show off their social status. In some cases, the demand for something might even go up when the price gets jacked up, which is pretty wild.
It’s not just for fancy stuff, either. This trend can happen in all sorts of markets, like clothes, jewelry, and cars. For example, some super-fancy brand might not make very many of a certain item, so people go bananas trying to get their hands on it and are willing to pay a ton of extra cash.
But listen up, y’all, the Veblen effect ain’t always gonna work for every product and market. Sometimes, jacking up prices might actually turn people off, especially if they think it’s too dang expensive or if there’s cheaper options out there.
All in all, this Veblen effect stuff is real crucial for figuring out how consumers think and act, especially when it comes to fancy schmancy goods. If businesses wanna make bank, they gotta know how to market and price their stuff in a way that really speaks to their customers.
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