제로 레이팅 (Zero Rating)

제로 레이팅은 특정 웹사이트 액세스 또는 특정 애플리케이션 사용과 같은 특정 유형의 인터넷 사용에 대해 소비자에게 비용을 청구하지 않는 관행을 지칭하기 위해 통신 업계에서 사용되는 용어입니다. 이는 일반적으로 데이터 사용에 대해 통신 회사에 비용을 지불하는 콘텐츠 제공업체와 협력하여 통신 회사에서 수행합니다.

Hand of developer showing smartphone with code of new app on screen

제로 레이팅은 데이터 요금을 내지 않고 특정 콘텐츠에 접근할 수 있다는 점에서 소비자에게는 긍정적으로 보일 수 있지만 망 중립성 원칙을 위반할 가능성이 있다는 비판을 받아왔다. 망 중립성은 특정 웹 사이트나 서비스에 우선권을 부여하지 않고 모든 인터넷 트래픽을 동등하게 취급해야 한다는 생각입니다.

비평가들은 제로 등급이 데이터 사용 비용을 지불할 여유가 있는 특정 콘텐츠 제공자에게 불공평한 이점을 제공하는 반면, 그렇게 할 여력이 없는 소규모 또는 독립 제공자에게는 불리하다고 주장합니다. 또한 제로 등급은 제로 등급 제품의 일부인 특정 웹 사이트 또는 서비스로 소비자를 유도하여 소비자 선택을 제한할 수 있습니다.

Developers or web designers developing mobile application for banking in the office, close-up on phone and paper sketches

zero rating is a term used in the telecommunications industry to refer to the practice of not charging consumers for certain types of internet usage, such as accessing specific websites or using certain applications. This is typically done by the telecommunications companies in partnership with the content providers, who pay the telecom companies for the data usage.

While zero rating may seem like a positive for consumers, as it allows them to access certain content without incurring data charges, it has been criticized for potentially violating net neutrality principles. Net neutrality is the idea that all internet traffic should be treated equally, without giving preference to any particular website or service.

Critics argue that zero rating gives an unfair advantage to certain content providers who can afford to pay for the data usage, while disadvantaging smaller or independent providers who cannot afford to do so. Additionally, zero rating may limit consumer choice by steering them towards certain websites or services that are part of the zero-rated offering.

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